.
.

Cauta pe acest blog

Arma secreta a dietei -vinetele

Vinetele, legume hranitoare de sezon, pot ajuta, în functie de modul în care sunt preparate, în lupta cu kilogramele

în plus. „Cunoscute si ca patlagele vinete, aceste legume nu au o densitate energetica prea mare, drept urmare, ele nu îngrasa”, afirma prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

Singura conditie este sa nu le consumam prajite, cu mult ulei sau sub forma de salata cu sos de maioneza. Specialistul spune ca cel mai bine este sa pregatim vinetele la gratar sau salata.

Atunci când le preparam pe gratar, vinetele se taie rondele, se sareaza si se adauga putine ierburi aromate. Daca optam pentru salata, dupa ce coacem vinetele, le lasam sa se scurga si, apoi, sucul rezultat îl aruncam, pentru ca are un gust amarui.

Delicioasele legume se combina, apoi, cu un sos sanatos, preparat din ulei de masline extravirgin si zeama de lamâie. „Nu se recomanda consumul de salata de vinete cu maioneza sau cu mult ulei”, subliniaza prof. dr. Mencinicopschi. Sfatul medicului este sa profitam cât se poate de mult de aceste legume în sezon. „Mai mult, studiile întreprinse de cercetatorii japonezi au aratat ca vinetele, datorita continutului de substante antioxidante pe care le contin, ajuta la scaderea incidentei cancerului”, spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Nutritionistii apreciaza ca vinetele sunt un adevarat izvor de vitamine si minerale pentru organismul nostru. În afara continutului foarte ridicat de apa (93%), vinetele contin potasiu – mineral care ajuta la stimularea inimii, magneziu – cunoscut pentru rolul sau de combatere a stresului, calciu - pentru întarirea sistemului osos, vitamina A si C pentru sistemul imunitar. Specialistii sunt de parere ca delicioasele vinete reprezinta alimentul potrivit pentru zilele caniculare, datorita continutului foarte mare de apa. În aceasta perioada, nutritionistii ne sfatuiesc sa recurgem la consumul salatei de vinete, atât pentru potolirea foamei, cât si a setei. Legumele sunt bogate în fibre, dar foarte sarace în grasimi.