.
.

Cauta pe acest blog

Top 10 legume care te tin sanatos

Top 10 legume care te tin sanatos Ca legumele sunt bune pentru sanatate e deja un cliseu. 


Stii ca trebuie sa consumi 5 pana la 9 legume pe zi, dar stiai si care sunt acelea care iti pot intari sistemul imunitar in asa fel incat riscul de cancer, boli ale inimii si diabet sa scada considerabil?

Rosiile
Desi, tehnic sunt fructe, rosiile sunt servite si gatite ca si legume. Este binecunoscuta capacitatea lor de a lupta impotriva cancerului, iar complexul de vitamine, de la A la K, nu face decat sa tina presiunea arteriala in frau si sa reduca numarul de radicali liberi din corp.

Broccoli
Putine alimente au capacitatea de a lupta cu bolile asa cum o face broccoli. Aceasta leguma este un adevarat depozit de antioxidanti, care au toate calitatile de a reduce riscul aparitiei cancerului la stomac si plamani. Broccoli previne, de asemenea, raceala si virozele, continand mari cantitati de beta-caroten si si vitamina C.

Varza de Bruxelles
Foarte bogata in acid folic, varza de Bruxelles este recomandata mai ales femeilor insarcinate. Insa nu sunt de neglijat nici depozitele de vitamina C si K, sau fibrele continute de leguma, potasiul si acizii omega 3.

Morcovii
Esentiali pentru sanatatea ochilor, a pielii si a parului, morcovul este bogat si in antioxidanti, cum ar fi vitamina A. Vitamina C, prezenta si ea, protejeaza sistemul cardiovascular.

Dovleceii
Frumos colorati, dovleceii sunt o sursa viabila de antiimflamatori precum vitamina C, beta-caroten, capabili sa vindece mai multe boli, printre care astmul, artrita sau reumatismul. Dovleceii sunt, de asemenea, bogati in potasiu, magneziu si fibre.

Cartofii dulci
Bogati in vitamina A si C, cartofii dulci sunt o sursa bogata de fibra si fier. Nu doar ca ofera energie, dar ajuta la reglarea sistemuui digestiv.

Vinetele
Bogate in antioxidanti precum nasunin, un compus unic care protejeaza celulele creierului, vinetele abunda si in fibre si potasiu. Cercetarile arata ca vinetele pot reduce riscul de atac cerebral sau stop cardiac si dementa.

Ardeii grasi
Indiferent ca sunt rosii, oranj, galbeni sau verzi, ardeii grasi sunt esentiali pentru buna functioare a inimii, fiind de asemenea bogati in acid folic. Un singur ardei gras consumat zilnic micsoreaza simtitor riscul de a dezvolta cancer la plamani, colon sau pancreas.

Spanacul
Aceasta leguma contine toate vitaminele si nutrientii de care organismul are nevoie. O dieta bogata in spanac poate preveni aproape orice boala, de la cele ale inimii pana la cancerul de colon, artrite si osteoporoze.

Ceapa
Aceasta leguma, dispretuita de unii pentru mirosul caracteristic, este mana cereasca pentru cei care sufera sau sunt supusi riscului de a se imbolnavi de osteoporoza. Anumite substante aflate in ceapa fac ca pierderea de calciu sa fie mai lenta, spun cercetatorii. Ceapa este excelenta in lupta cu bolile inimii si cu diabetul, fiind, de asemenea, bogata in vitamina C.